Drodzy!

Minęło nieprzyzwoicie dużo czasu, odkąd na tym blogu pojawił się ostatni wpis. Większość z Was wie zapewne, że w międzyczasie byłam zajęta innymi rzeczami, ale gotowania absolutnie nie zarzuciłam. Wręcz przeciwnie, wracam z masą pomysłów i inspiracji, które – mam nadzieję – pozwolą mi na uatrakcyjnienie tego bloga i dodanie mu nowej jakości:)

Postanowiłam zmienić swoje nawyki żywieniowe i zostać tzw. flexaganką, czyli wegetarianką, która raz na jakiś czas (ale nie więcej, niż raz w miesiącu, a może nawet rzadziej) dopuszcza jedzenie mięsa. Całkowicie z niego zrezygnować nie potrafię, ale uważam, że jakość mięsa, które jemy na co dzień jest tragiczna, dlatego jeśli je będę jeść, to tylko takie, które pochodzi z tzw. „zaufanego” źródła. Zrobi mi to dobrze po przesyconej mięsem i tłuszczami peruwiańskiej diecie.

Tak więc ruszam na nowo, a na pierwszy ogień idą:

DSCN8334

SZPARAGI Z GRANATEM I KOZIM SEREM NA MUSIE Z AWOKADO

SKŁADNIKI:

  • pęczek szparagów (ok 500 g)
  • 1/4 granatu
  • kozia feta (ok. 30-40 g)
  • 1/2 awokado, bardzo miękkiego
  • sok z 1/2 limonki
  • oliwki zielone (4-5 szt)
  • sól, pieprz

Szparagi dokładnie myjemy i wrzucamy do wrzącej, osolonej wody. Gotujemy do miękkości, przez ok. 7 minut (w razie wątpliwości sprawdzamy widelcem). W międzyczasie z granatu wyciągamy mięsiste pestki i przekładamy do miseczki. Do drugiej miseczki wkładamy miąższ z 1/2 awokado, dodajemy sól, pieprz, sok z limonki i posiekane drobno oliwki. Na talerzu układamy najpierw mus z awokado, następnie szparagi, a potem pestki granatu. Posypujemy pokruszonym kozim serem.

Voilá!

DSCN8331