DSCN9110

 

Ostatnio zdecydowanie mi za dobrze. Długi weekend sprzyja szeroko pojętemu relaksowi, nawet jeśli gdzieś z tyłu głowy siedzi świadomość, że jest milion rzeczy do zrobienia. Już kolejny raz w ciągu ostatniego miesiąca miałam czas na zrobienie śniadania bez pośpiechu, przemyślanego w każdym, najdrobniejszym szczególe- cóż za odmiana! Chyba powoli uczę się zwalniać tempo.

SKŁADNIKI:

  • 250 g mąki
  • 60 g cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 duże jajko
  • 50 g masła
  • 125 ml mleka

oraz: suszona żurawina i/lub 50 g gorzkiej czekolady

W dużej misce umieszczamy mąkę, cukier, masło i sodę i ugniatamy palcami. Następnie mieszamy jajko z mlekiem i wlewamy do miski, zagniatamy formując jednolite, dość luźne (ale dające się wałkować) ciasto.

*Moje ciasto podzieliłam na dwie części, do jednej dodałam żurawinę, do drugiej rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladę

Zagniecione ciasto wałkujemy na grubość ok. 1,5-2 cm i wykrawamy szklanką kółeczka. Układamy na wyłożonej papierem lub natłuszczonej blasze, smarujemy rozbełtanym jajkiem lub mlekiem i pieczemy około 12 minut w 220 stopniach.

Podajemy najlepiej na ciepło, z masłem, dżemem lub lemon curd.

DSCN9108

 

Do tego sok pomarańczowy i świeża kawa i już naprawdę nic nie potrzeba do pełnego szczęścia. 

