Obrazek

 

… która zniknęła bardzo szybko!

Był kiedyś taki okres, że piekłam bułki niemal codziennie. Zazwyczaj jednak były to zwykłe, najprostsze, bez żadnych wariacji. Później mój zapal piekarniczy osłabł, a ostatecznie dobiła go śmierć pierwszego wyhodowanego przeze mnie zakwasu. Od tamtego momentu upiekłam bułki może 2-3 razy. Ale teraz, kiedy mam dużo czasu (albo raczej stwarzam sobie taką iluzję żeby nie myśleć o tym, że czas się zacząć uczyć do wrześniowych egzaminów…) nie brak mi również pomysłów i zapału do czarowania w kuchni. Szybki przegląd zawartości lodówki zaowocował bułkami z suszonymi pomidorami.

SKŁADNIKI

  • 0,5 kg mąki
  • 1 jajko
  • 3/4 szkl mleka
  • 25 dag drożdży
  • 3-4 łyżki oliwy z oliwek (u mnie: rozmarynowa)
  • ok. 10 szt suszonych pomidorów z zalewy
  • szczypta soli, bazylia

Mleko podgrzewamy, rozpuszczamy w nim drożdże i odstawiamy na chwilę, żeby „ruszyły”. Pomidory kroimy w małą kosteczkę. Mąkę przesiewamy do miski, wbijamy jajko, dodajemy sól, bazylię i pomidory i zaczynamy urabiać,  dolewając powoli mleka z drożdżami i oliwy. Ugniatamy na gładkie, elastyczne ciasto (ok. 3-4 minuty), formujemy kulę i odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (ok 1h, ja posiłkowałam się piekarnikiem nagrzanym do 35 stopni- metoda sprawdzona i skuteczna). Wyrośnięte ciasto odgazowujemy bijąc je pięścią (ach, ten kulinarny sadyzm!) i dzielimy na 8 równych kawałków. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Z kawałków ciasta formujemy kulki i układamy na natłuszczonej blasze. Jeśli chcemy, możemy naciąć bułki „na krzyż” i delikatnie odwinąć rogi (vide: zdjęcia) . Odstawiamy na kolejne 15 minut, żeby się nieco napuszyły. Wsadzamy do piekarnika i pieczemy około 15 minut.

                                                                                                                Voila!

Obrazek

Bułki same w sobie są bogate w smaki, więc według mnie nie należy ich psuć żadnymi dodatkami. Ewentualnie można pokusić się o posmarowanie jeszcze ciepłych bułeczek masłem.

Uwaga- uzależniają.

 

