Tagi

Obrazek

Po długiej przerwie nadszedł czas na powrót. Do Murcji, do zajęć, do prowadzenia bloga… Powrót to dobre słowo, ale zawsze łączy się z innym, mniej sympatycznym: wyjazd. Co gorsza, nie mam pojęcia czy bardziej przyjechałam, czy wyjechałam. Zarówno Kraków jak i Murcja są moim domem, ale w stosunku do nich mam różne odczucia. Chyba teraz już tak będzie, ten dziwaczny dualizm i myśl z tyłu głowy, że wizyta w jednym miejscu oznacza opuszczenie drugiego, swego rodzaju „zdradę”…

No, ale koniec tych dziwacznych refleksji, wróćmy do istoty: jedzenia.

Nareszcie udało mi się coś zrobić- nie są to szczyty kulinarne (szczególnie jeśli chodzi o drugie danie…), ale od czegoś trzeba zacząć 🙂

Obrazek

KREM Z MARCHEWKI Z NUTĄ CURRY I POMARAŃCZY

SKŁADNIKI:

  • 6-7 dużych marchewek, obranych
  • 3-4 cząstki pomarańczy
  • 1l bulionu
  • 2 łyżki sera typu quark
  • łyżeczka curry
  • sól, pieprz, czosnek do smaku

Obrane marchewki gotujemy do miękkości w bulionie. Następnie odcedzamy je, zostawiając pod ręką 2 kubki bulionu. Miksujemy w blenderze razem z pomarańczą podlewając bulionem, następnie dodajemy ser i curry oraz przyprawy.  Przed podaniem posypujemy startym żółtym serem, możemy też dodać grzanki. Voila!

Obrazek

KURCZAK MUSZTARDOWY Z PIECZONYMI ZIEMNIAKAMI

SKŁADNIKI:

  • podwójna pierś z kurczaka
  • 2 łyżki musztardy
  • sól, pieprz, oregano
  • 4 duże ziemniaki
  • 2 cebule

Kurczaka myjemy, usuwamy białe części i kroimy na mniejsze filety. W miseczce mieszamy musztardę i przyprawy, dokładnie obtaczamy w niej kurczaka i odstawiamy na co najmniej pół godziny.

Ziemniaki obieramy, kroimy w grube plasterki, to samo robimy z cebulą. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni, na blaszce posmarowanej oliwą układamy cebulę i ziemniaki, posypujemy obficie oregano. Dodajemy kurczaka i pieczemy ok. 20-25 minut. Podajemy z dowolnymi dodatkami, u mnie resztka pomidora, oliwki i kukurydza 🙂

