Tagi

Obrazek

Dziś nadszedł dzień, w którym stwierdziłam: chcę coś polskiego! I żeby było słodkie! Na myśl przyszedł mi sernik z rodzynkami, ale z braku „naszego” twarogu porzuciłam ten pomysł na rzecz nie mniej patriotycznej szarlotki. Tutaj mają coś takiego, jak „tarta de manzana”, ale jest to słodki ulepek z napompowanymi kawałkami jabłek zamoczonych w syropie nieznanego pochodzenia- w ogóle, hiszpańskie słodycze mi nie smakują, zamierzam poświęcić im osobny wpis, aby pokazać Wam, dlaczego… A teraz, do dzieła!

SKŁADNIKI:

nadzienie:

  • 1 kg jabłek ( u mnie golden)
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • duuużo cynamonu
  • kieliszek likieru „crema catalana” (jako zamiennik dobry jest Bailey’s)
  • pół szklanki rodzynek (pominęłam)

ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 150 g masła
  • żółtko
  • 2 łyżki cukru pudru

plus 4 białka

Mąkę przesiewamy, dodajemy żółtko, cukier puder i posiekane masło i siekamy nożem aż do uzyskania konsystencji ciasta, a następnie szybko zagniatamy. Owijamy w folię i wkładamy do lodówki na przynajmniej pół godziny.

Jabłka obieramy, kroimy w grubą kostkę. Wrzucamy do rondelka, zasypujemy cynamonem i cukrem i podgrzewamy, aż rozmiękną. Dodajemy kieliszek likieru i mieszamy jeszcze przez około 5 minut.

Blaszkę smarujemy masłem, wyklejamy ciastem, które nakłuwamy widelcem. Na ciasto wylewamy mus jabłkowy. Pieczemy około pół godziny w temperaturze 200 stopni. Na 10 minut przed końcem pieczenia nakładamy na ciasto ubite na sztywno białka i zapiekamy.

Voila!

Obrazek

Obrazek

