Tagi

Obrazek

Do Murcji zawitała prawdziwa wiosna! Kiedy za oknem zobaczyłam słońce, od razu wiedziałam, że ten dzień muszę spożytkować na dostarczenie sobie maksymalnej dawki pozytywnej energii! W związku z tym pożyczyłam od Isis rower i wybrałam się na długą przejażdżkę wzdłuż rzeki. Ale chyba przesadziłam jak na pierwszy raz po długiej przerwie, bo zrobiłam łącznie 20 km! Dlatego też po powrocie rzuciłam się na resztkę zupy marchewkowej (poprzedni wpis) i sałatkę makaronową, ale ciągle mi było mało! Marchewka zainspirowała mnie do stworzenia cudownych, radosnych, wiosennych muffinów!

SKŁADNIKI (na 14 muffinów):

  • 4 spore marchewki (lub 5 mniejszych)
  • sok wyciśnięty z jednej pomarańczy
  • 3 jajka
  • pół szklanki oleju
  • szklanka mąki pełnoziarnistej
  • szklanka brązowego cukru
  • łyżka cynamonu
  • łyżka zmielonych orzechów laskowych
  • garść posiekanych migdałów
  • łyżeczka proszku do pieczenia (nie miałam, ale i tak się udały)

Marchewki obieramy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Dodajemy składniki mokre i migdały i dokładnie mieszamy. W osobnej misce mieszamy składniki suche, a następnie przesypujemy do masy marchewkowej i łączymy wszystko na gładką masę- bez grudek. Rozdzielamy do papilotek i wsadzamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 25 minut.

SEROWA PIERZYNKA:

  • kubek białego serka typu philadelphia
  • 1/2 lub 3/4 szklanki cukru pudru (w zależności od upodobań)

Łączymy ser i cukier puder tak, żeby nie było w nim grudek. Następnie układamy „czapę” na każdym muffinie i ozdabiamy odrobiną startej marchewki.

Voila!

Obrazek

