Tagi

Obrazek

Przedstawiam Wam danie, które służyło za inspirację dla stworzenia tego bloga. Powstało jako radosna wariacja na temat resztek z lodówki i jest dowodem na to, że przy odrobinie wyobraźni da się zrobić coś z niczego!

Przy okazji dowiedziałam się, że Hiszpanie nie znają czegoś takiego, jak twarożek z dodatkami. Tutaj istnieje coś takiego, jak „queso fresco”, ale w niczym nie przypomina to naszego sera białego- no, może oprócz koloru… Od biedy jednak da się zrobić i z tym, ale to już nie to samo! Na szczęście jednak, znalazłam sklep ukraiński, w którym sprzedają importowany twaróg- oczywiście, jako jego wielka fanka, obkupiłam się jak szalona 🙂 jedyny problem polega na tym, że jest on solony, więc odpada wersja na słodko… Tak czy siak, moja współlokatorka popłakała się z rozkoszy i stwierdziła, że przypomniałam jej, że piękno tkwi w prostocie. Tyle hałasu o nasz poczciwy twaróg? 😉

SKŁADNIKI:

  • opakowanie tortilli
  • papryka
  • pół cukinii
  • 2-3 marchewki
  • 250 g pieczarek
  • kilka plasterków szynki
  • łyżka oliwy

salsa:

  • kostka twarogu
  • kubek jogurtu naturalnego
  • pół papryki
  • sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:

Warzywa myjemy, obieramy, kroimy w paseczki/ kosteczkę/ plasterki (według wyobraźni), szynkę kroimy z paseczki. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy pokrojone składniki i podsmażamy ok. 2-3 minuty. Tortille też podsmażamy po kilka sekund z każdej strony.

Przygotowujemy salsę: kroimy paprykę, rozdrabniamy twaróg, mieszamy wszystko razem z jogurtem i doprawiamy do smaku.

Później nakładamy składniki na tortille wedle uznania i już jesteśmy w siódmym niebie 🙂

Obrazek

